vrijdag 26 juni 2020

Overlay

De titel van deze blog is overlay.
Ik vind het zelf altijd grappig om te zien wat een grijzige ondergrond voor leuk effect kan hebben met een nieuwe laag.
Heb je een grijs vel gekreukeld papier en je voegt een nieuwe laag toe en vult deze met een kleur naar keuze, heb je binnen no time een gekleurd en gekreukeld vel papier, zonder er veel moeite voor te hoeven doen.
Op internet zijn heel veel overlays te vinden en dan maakt het gelukkig niet uit met welk fotobewerkingsprogramma je werkt want meestal zijn het gewoon JPG bestandjes en kun je die overal in openen.
Ik zelf ben er ook mee aan het knutselen geweest en heb er al een aantal gemaakt.
Om jullie het effect te laten zien zal ik hieronder het overlay papier laten zien zoals je ze vaak op internet vind in grijstinten.

Hier zie je dus gewoon een grijs geruit vel papier
Voeg je daar een nieuwe laag aan toe en vul je deze laag met een kleur, dan kun je zoiets verwachten.
Hier heb ik even de kleuren van de 2e scrapkit gebruikt om het verschil te zien als je andere kleuren gebruikt.
Ik hoop dat jullie er ook zo enthousiast over zijn.
Eerdaags zal ik de overlay papieren hier voor jullie plaatsen om te downloaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten